* Antar Nieuws *

Antar op AmsterdamBlend Foodshare Festival

Oct 05, 2019

Aankondiging-AmsterdamBlend-AntarAfgelopen vrijdag hebben we met wel 20 kinderen koekjes gebakken voor alle Amsterdammers die wilden komen blenden.
Op zaterdag hebben Fajr en Nisrine geholpen een mooie Antar kraam te maken en hebben de mensen vertelt over Antar.
Onze vrijwilligerster Yong-Qi kwam langs met haar vriend, die tekenaar is. Met z'n allen hebben we mooie kaarten voor elkaar gemaakt, versierd met eigen tekeningen.
Als Antar hebben we een aantal interessante organisaties leren kennen. Aanstaande maandag komt Money School bij Antar om te bespreken of zij een workshop binnen Antar kunnen verzorgen, om het bewustzijn rond geld bij kinderen (en bij voorkeur ook ouders) te vergroten, mede om financiële schulden in de toekomst te voorkomen.
Het was een geslaagde dag en onze fantastische assistentes/gastvrouwen kunnen niet wachten tot het Foodshare festival volgend jaar!

A'damBlend-bij-de-kraam

A'damBlend-samen-tekenen

Ook tijdens de zomervakantie rustig met Ria!

Aug 31, 2019

Veel kinderen zijn tijdens de zomervakantie naar hun land van herkomst, maar er zijn zijn ook kinderen die 6 weken thuis zitten. Zij konden naar de kindermiddagen komen.
We hebben natuurlijk veel gezwommen, maar zijn ook een middagje met Ria, die op maandagen altijd handenarbeid doet met de kinderen, naar haar volkstuin geweest. We mochten zelf appels plukken!

Wild kamperen in Parco Nationale Locarnese

Aug 31, 2019

Ook deze zomer waren we weer te vinden op ons eigen stekkie aan het einde van het Vergeletto dal, omringd door niets anders dan puur natuur.

Kamp Ermelo - kleine impressie

May 02, 2019

Het is gelukt, ze mochten mee!

May 02, 2019

Maanden lang hadden ze zich verheugd op het volgende kamp, maar een week voor vertrek zagen ze dat hun school die week geen vrij had! Antar heeft een overtuigende brief aan de directrice geschreven om de meisjes vrij te geven en de meisjes hebben zelf ook een brief geschreven. Dagen verstreken en er kwam maar geen antwoord.... het was zo spannend!
De dag na Pasen, toen hun school weer open pas, zijn ze met hun moeder meteen naar de directrice gegaan en ja hoor, het mocht! Net op tijd, want over een half uur vertrekken we naar Ermelo!

Over twee weken gaan we weer op kamp naar Ermelo!

Apr 10, 2019

Zondag kwam Achmed z'n grote liefde aan ons voorstellen

Apr 10, 2019

Het verhaal van Achmed is te lezen op deze website. We zijn nu twee jaar verder en inmiddels zet hij z'n eigen bedrijf 'Frindi Flowers' op. Succes heeft hij ook in de liefde, tijdens zijn stage in Dubai konden hij en Ravita uit India het bijzonder goed met elkaar vinden. Zondag kwamen ze een kopje thee drinken en de foto's kijken van Achmed als kind en jongere bij Antar. Ravita is hier nu 3 maanden om Nederlands te leren en stiekem hopen we dat ze mee gaat naar het kamp in Ermelo eind april!

Stichting Antar geselecteerd als Helden van Amsterdam!

Apr 09, 2019

De Gemeente Amsterdam heeft een programma geïnitieerd om 17 organisaties die werken aan de Duurzame Ontwikkelingsdoelen van de Verenigde Naties te ondersteunen. Stichting Antar is hiervoor geselecteerd! We krijgen 3 workshops om ons werk verder te helpen en mogen ons presenteren op het We Make The City Festival in juni.

Wat een heerlijk winterkamp hebben we gehad!

Apr 09, 2019